29 Ağustos 2009 Cumartesi

RAMAZAN

İsim olarak karşı komşumuzun erkek kardeşinden başka bişey ifade etmeyen ramazan, insanların oruç tutmaya başlamasıyla bayramın yaklaştığını hatırlatır bana.
Bu sene diğer bayram ve ramazandan bir değişiklik yapıp katılımcı olayım dedim hayır oruç tutamam ama çok güzel iftar yemeği hazırlıyabilirim dedim ve yaptım on kişilik bir iftar yemeğinin üstesinden sevgili anneminde yardımlarıyla başaçıkabildim.
Belki unutulmuştur diye hatırlatayım aynı yerde doğmuş büyümüş gelişmiş ve üremiş bir insan olarak zamanla her şeyin nasıl değiştiğini çok daha iyi görebiliyorum.önce bahçeli ve geniş iki katlı evlerin yerini en az altı daireli ve daracık evler içlerindeki yirmi yıllık komşular yerine her sene biri giden diğeri gelen evinde ölsen haberi olmayacak komşular aldı.....
Üzüntüm ramazanı otuz sene önce tüm mahalle oruç tutsun tutmasın herkes sahur yemeklerine hazırlanır birkaç komşu bir araya gelir öyle yapılırdı ama şimdi oruç tutmasam bile sahur yapacak kimse bulamıyorsun......
Herkese hayırlı ramazanlar bol bereketli sofralar saglık ve afiyetler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder